Handel
Handel jest modułem pozwalającym na kompleksową obsługę obrotu towarowego. Elementami procesu są m.in. zakupy, gospodarka magazynowa, fakturowanie. Na każdym etapie procesu, począwszy od zamówienia obcego do wydania - system wyposażony jest w zestaw różnorodnych raportów i analiz wspomagających podejmowanie decyzji przez użytkownika. Sprawne mechanizmy i automatyzacja standardowych czynności pozwalają szybko przejść przez wszystkie etapy związane z obsługą sprzedaży: rejestrację zamówienia, rezerwację, kompletację zamówienia, wydanie towaru, wystawienie faktury, przyjęcie zapłaty, rozliczenie transakcji oraz ewentualnie wygenerowanie zamówienia własnego.
Rozwiązanie jest elastyczne i łatwo adaptowalne do różnych profili działalności przedsiębiorstwa.
Moduł wspiera realizację przyjętej przez przedsiębiorstwo strategii w obszarze sprzedaży. System cenników i rabatów ułatwia prowadzenie elastycznej polityki cenowej. Moduł pozwala również realizować proces wytwarzania produktów w oparciu o zlecenie produkcyjne i receptury. Obsługa procesu produkcyjnego jest elastyczna oraz umożliwia zabezpieczenie ciągłości produkcji i kontrolę stanów materiałowych. W obszarze zaopatrzenia zapewnia kompleksową obsługę zakupów, wspomaga planowanie i kontrolę. Wspiera dział zakupów bądź logistyki na poziomie operacyjnym m.in. dzięki automatycznym mechanizmom tworzenia zapotrzebowania własnego na podstawie zamówień obcych. Obsługuje także transakcje w walutach obcych, na rynkach Unii Europejskiej i pozaunijnych. Automatyzuje proces obsługi transakcji wewnątrzunijnych generując dokumenty nabycia i dostawy towarów. Ułatwia obsługę dokumentów eksportowych i importowych, z uwzględnieniem dodatkowych kosztów nabycia, cła, akcyzy. Dodatkowo pozwala na tworzenie różnych wersji językowych dokumentów. Moduł generuje deklaracje Intrastat oraz wspiera rozliczenia podatku VAT. W obszarze rozrachunków rozwiązanie wyposażone jest w grupę funkcji wspomagających ich obsługę. Zestaw czytelnych raportów pozwala na bieżąco kontrolować poziom zaległości płatniczych z podziałem na dział, pracownika czy kontrahenta. System może również współpracować z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak drukarki fiskalne czy czytniki danych*.
Moduł współpracuje z Repozytorium Dokumentów w zakresie elektronicznego przechowywania dokumentów sprzedaży, zakupu i zamówień, z modułem e-Faktury w zakresie ewidencji umów na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej oraz wystawiania, podpisywania i wysyłania e-faktur, z modułem Finanse i Księgowość w zakresie księgowania dokumentów (zakupu, magazynowych, sprzedaży, rozliczeń kasowych) oraz informacji o stanie rozrachunków.
* Urządzenia fiskalne i czytniki danych nie są częścią oferty Systemu Zarządzania Forte ani oferty handlowej firmy Sage sp. z o.o. i wymagają odrębnego zakupu.
Handel zapewnia:
- efektywne zarządzanie polityką sprzedaży
- kompleksową obsługę czynności związanych z obrotem towarowym
- automatyzację procesu sprzedaży i zakupów
- redukcję pracochłonności poszczególnych operacji
- minimalizację kosztów zarządzania gospodarką towarową
- tworzenie niezbędnej dokumentacji obrotu oraz raportów i analiz pomocnych w procesie podejmowania decyzji
- monitorowanie stanu rozrachunków z kontrahentami
- obsługę transakcji na rynkach zagranicznych
Sage ACT!
Sage ACT! dzięki możliwości precyzyjnego planowania sprzedaży oraz skutecznego zarządzania relacjami z Klientami, ułatwia budowanie kapitału przedsiębiorstwa. Umożliwia efektywne gospodarowanie bazą kontaktów i nadzorowanie procesu handlowego. Dzięki wielu przydatnym narzędziom odwzorowującym zależności i powiązania biznesowe daje pełen obraz relacji z klientami oraz ułatwia zbudowanie przewagi rynkowej nad konkurentami. Skutecznie podnosi efektywność procesu sprzedaży. Ułatwia podejmowanie, w krótkim czasie, racjonalnych decyzji biznesowych.
Stanowi doskonałe uzupełnienie systemu Forte w zakresie planowania i prowadzenia procesu sprzedaży oraz zarządzania relacjami z klientem. Zintegrowane rozwiązanie umożliwia korzystanie z tej samej listy kontrahentów, towarów, historii dokumentów, podgląd bieżących rozrachunków z kontrahentem a tym samym płynne i efektywne prowadzenie procesu sprzedaży.
Sage ACT! z Forte:
- ułatwia zarządzanie procesem sprzedaży
- wpływa na optymalizację procesu sprzedaży, kontrolę realizacji planów i wzrost przychodów firmy
- podnosi efektywność działów sprzedaży, automatyzując wiele standardowych czynności handlowych
- zwiększa elastyczność sił sprzedaży, komfort i szybkość reakcji dzięki możliwości zdalnego dostępu do danych i pracy przez urządzenia mobilne
e-Faktury
Moduł umożliwia rejestrowanie informacji o podpisanych umowach na otrzymywanie faktur elektronicznych wraz z informacją o czasie ich obowiązywania. Na tej podstawie automatycznie podpowiadana jest właściwa forma wystawienia faktury. W systemie można również automatyczne podpisać i wysłać e-fakturę już w momencie jej wystawienia, bez konieczności wykonywania dodatkowych operacji. Fakturę elektroniczną można wystawić w jednym z dwóch, do wyboru, formatów plików. System zapisuje informację o tym, w którym formacie dana e-faktura została dostarczona kontrahentowi i wykorzystuje ją np. podczas eksportu dokumentów dla potrzeb kontroli skarbowej.
Każda e-faktura przechowywana w systemie jest wyróżniona na listach dokumentów specjalnym znacznikiem, pozwalającym na odróżnienie jej od faktur dostarczanych kontrahentom w formie papierowej.
Pełne korzyści z obrotu fakturami elektronicznymi można czerpać pracując na systemie Forte, obejmującym następujące moduły: Repozytorium Dokumentów, Handel, Finanse i Księgowość.
Moduł e-Faktury zapewnia:
- wystawianie, podpisywanie i wysyłanie faktur w formie elektronicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami
- archiwizację faktur wysłanych i otrzymanych elektronicznie
- łatwe zarządzanie umowami na otrzymywanie faktur elektronicznych